door Ruud Schoen | nov 12, 2020 | Facebook doelgroepen
Wanneer je zo effectief mogelijk wilt adverteren in Facebook is het belangrijk om doelgroepen zo gericht mogelijk samen te stellen. Dat kan je heel goed zelf doen op basis van doelgroep interesses, maar de vraag is of je wel echt genoeg weet van je doelgroep of dat je...
door Ruud Schoen | nov 11, 2020 | Facebook doelgroepen
Wanneer je adverteert op Facebook en advertentiesets samenstelt moet je ook de doelgroep definiëren. Er gaat een wereld voor je open aan mogelijkheden om een doelgroep samen te stellen. Een van de belangrijkste onderdelen zijn de doelgroep interesses. Je kunt enorme...
door Ruud Schoen | nov 10, 2020 | Facebook adverteren
Facebook ontwikkelt zijn platform in een rap tempo. Hierdoor ontstaan er maandelijks nieuwe mogelijkheden om mee te adverteren. Supermooi, maar hierdoor kan het ook erg ingewikkeld worden. Met als gevolg dat je soms tegen problemen aanloopt waar je echt niet alleen...
door Ruud Schoen | nov 4, 2020 | Facebook pixel
Ik dit blog leg ik je uit hoe jij jouw Facebook pixel ID achterhaalt. De Facebook pixel ID is een unieke code voor jouw bedrijf. Welke je vaak kunt gebruiken om in software van derden te plaatsen zodat Facebook ook vanaf deze website verkeer en conversies kan meten....
door Ruud Schoen | nov 4, 2020 | Facebook adverteren, Facebook pixel, Webinars
Wanneer je webinars organiseert is de kans groot dat je Facebook en Instagram inzet om je webinar te promoten. Door gericht te adverteren is het mogelijk tientallen of zelfs honderden inschrijvingen te realiseren. Maar daarbij is het wel belangrijk dat Facebook weet...
door Ruud Schoen | nov 3, 2020 | Ecommerce, Facebook catalogus, Facebook pixel
Wanneer je een Woocommerce webshop hebt wil je natuurlijk graag je klantenbestand uitbouwen en een zo hoog mogelijke conversie behalen op je websitebezoekers. Adverteren op Facebook en Instagram kunnen daarbij van grote waarde zijn. Maar om Facebook ads succesvol in...
door Ruud Schoen | okt 30, 2020 | Facebook adverteren
Vol goede moed begon je met adverteren op Facebook en Instagram. Zo moeilijk kon het toch niet zijn? Je zet een campagne op, maakt een advertentie uit, selecteert wat interesses en gooit er wat budget tegenaan en dan… gebeurt er niks. Of in ieder geval te...
door Ruud Schoen | sep 23, 2020 | Content marketing, Facebook advertenties, Facebook adverteren
Facebook heeft bekend gemaakt te stoppen met de 20% regel voor advertenties. Dat klinkt als goed nieuws..toch? Maar de vraag is of dat ook echt zo is. In deze podcast geef ik je mijn mening over tekst in advertentie afbeeldingen. Mocht je niet bekend zijn met de 20%...
door Ruud Schoen | mei 28, 2020 | Facebook advertenties, Facebook adverteren
De één zweert bij lange teksten. De ander is juist #teamkorteteksten. Nog een ander heeft het over videoadvertenties. Waar een ander zegt dat het onzin is en je net zo goed afbeeldingen kunt gebruiken. Daar heb je natuurlijk helemaal niets aan als je zoekt naar een...
door Ruud Schoen | apr 17, 2020 | Facebook adverteren
Wanneer ik om me heen kijk zie ik veel paniek. Van tijd tot tijd voel ik die bij mezelf ook. We gingen op 10 maart van het idee dat ons bedrijf volledig in de fik stond naar een transitie van online dienstverlening met 100km/h in 0 tot 3 seconde. Iedereen moest gaan...