Facebook ontwikkelt zijn platform in een rap tempo. Hierdoor ontstaan er maandelijks nieuwe mogelijkheden om mee te adverteren. Supermooi, maar hierdoor kan het ook erg ingewikkeld worden. Met als gevolg dat je soms tegen problemen aanloopt waar je echt niet alleen uit komt. In dat geval is het goed om te weten dat je contact met Facebook kunt opnemen. Maar hoe krijg je eigenlijk contact met Facebook? In dit blog leg ik je precies uit hoe dat werkt.
Let op: Contact opnemen met Facebook kan alleen als adverteerder en niet als privépersoon. Ze ondersteunen niet bij vragen over je persoonlijke profiel.
Contact met Facebook: wat kan wel en wat kan niet
Het is goed om te weten dat wanneer je contact met Facebook zoekt je niet zelf kunt bellen of mailen. Je moet gebruik maken van het helpcentrum. Vanuit daar is het mogelijk om een formulier in te vullen of om met Facebook te chatten.
Met name de Facebook chat gebruik ik zelf vaak wanneer ik een vraag heb. Dit contact met Facebook werkt erg prettig. Je kunt er je probleem voorleggen en de helpdeskmedewerker voorzien van screenshots. Wanneer ze vervolgens meer tijd nodig hebben om jouw probleem te onderzoeken neemt Facebook zelf contact met jou op. Dat kan telefonisch of per e-mail.
Stap 1: Ga naar het Facebook helpcentrum
De eerste stap om contact te krijgen met Facebook is om naar het Facebook helpcentrum te gaan.
> Klik hier om naar het Facebook helpcentrum te gaan <
Vervolgens klik je op de blauwe knop aan de slag.
Stap 2: Selecteer je probleem
Voordat je contact met Facebook kunt opnemen willen ze eerst graag weten wat voor soort probleem je hebt. Zo kunnen ze je gerichter helpen.
Selecteer daarom eerst het onderwerp van je probleem. Weet je niet precies onder welke categorie jouw probleem valt? Selecteer dan het onderwerp dat er het dichtst bij in de buurt komt.
Stap 3: Klik op de chat button
Vervolgens zie je een aantal hulponderwerpen die jouw probleem mogelijk kunnen oplossen. Echter is het vaak zo dat je probleem veel specifieker is en je daarmee niet geholpen bent. Het kan geen kwaad om de hulponderwerpen door te nemen, maar zelf klik ik vaak op de onderste button om de chat te starten.
Facebook geeft aan hoe lang de wachtrij is om contact op te nemen via chat. Het kan zijn dat de wachttijd te lang is. In dat geval is de button niet blauw, maar grijs en niet doorklikbaar. Kom dan op een later moment even terug.
Stap 4: Vul het formulier in
Voordat je contact met Facebook kunt opnemen dien je eerst het formulier in te vullen zodat de helpdeskmedewerker je direct gericht te woord kan staan.
Vul het formulier zo volledig mogelijk in.
Zo wordt ook jouw Facebook advertentie account ID gevraagd. Weet je niet wat jouw ID is? In dit blog leg ik je uit hoe jij jouw Facebook advertentie account ID achterhaald.
Hierna zal de chat starten en kan je jouw vraag aan Facebook stellen.