door Ruud Schoen | aug 3, 2022 | Facebook adverteren, Facebook marketing, Facebook pixel
Je hebt vast weleens meegemaakt dat je juist dat vakantieoord of dat specifieke product dat je op een website zag staan, later steeds weer tegenkomt op Facebook en Instagram. Nee; dit is geen magie of toeval maar een geval van Facebook pixel gebruik. Die wordt...
door Ruud Schoen | jul 12, 2022 | Facebook marketing
Als ondernemer of bedrijfseigenaar is het haast onmogelijk om Facebook als marketing platform te omzeilen. Naast dat het een groot potentieel bereik heeft en het dus de verkoopkans van je producten en diensten verhoogt, is het een prachtig platform om je online...
door Ruud Schoen | jun 14, 2022 | Facebook adverteren
Je hebt vast weleens een tip voorbij zien komen waarbij je verteld werd dat je Facebook retargeting moet toepassen. En niet zonder reden, want het is een zeer krachtig middel. Mits op de juiste manier toegepast. En precies om dat laatste punt wil het nog wel eens niet...
door Ruud Schoen | feb 7, 2021 | Facebook adverteren, Facebook marketing
Facebook adverteerders schreeuwen moorden en brand deze dagen. Want de nieuwe update van Apple (iOS 14) is hier en gaat naar horen zeggen nogal wat veranderingen teweeg brengen als het gaat om de privacy voor de gebruiker. Iedere app ontwikkelaar moet straks...
door Ruud Schoen | jan 14, 2021 | Facebook adverteren, Facebook marketing
Wat doe jij als je wilt adverteren op Facebook? Kies je de makkelijkste weg door op de promoot knop te klikken of kies je ervoor om Facebook advertentiebeheer te gebruiken. Die laatste optie is niet de meest eenvoudige. Ik weet het. Maar het biedt veel...
door Ruud Schoen | dec 15, 2020 | Facebook advertenties
Wanneer je Facebook advertentiecampagnes opzet kom je er al snel achter dat Facebook je advertenties op verschillende plekken toont aan haar gebruikers. Standaard zet Facebook alle plaatsingen aan. Maar is dit wel verstandig? In dit blog leg ik je uit wat alle...
door Ruud Schoen | dec 9, 2020 | Facebook adverteren
Wanneer je jouw Facebook advertenties naar het volgende niveau wilt trekken is het interessant om aangepaste conversies te gebruiken. Al kan ik me voorstellen dat het nog niet duidelijk is waarom je ze zou gebruiken en hoe je ze maakt. In dit blog leg ik je uit waarom...
door Ruud Schoen | dec 8, 2020 | Facebook adverteren
Een Facebook advertentiecampagne opzetten kan iedereen. En waarschijnlijk ben je al best tevreden over de resultaten. Toch heb je net die handige trucjes nodig om je advertenties naar het volgende niveau te krijgen. Maar hoe doe je dat en wat heb je daarvoor nodig in...
door Ruud Schoen | dec 2, 2020 | Facebook doelgroepen
Een van de meest belangrijke factoren voor het succes van je Facebook advertentiecampagnes zijn doelgroepen. De juiste doelgroepen wel te verstaan. Want naast dat de juiste doelgroep echt een gamechanger in je campagneresultaten kan zijn, zijn verkeerd opgezette...
door Ruud Schoen | nov 27, 2020 | Facebook adverteren, Facebook marketing
Advertenties die passen bij de plek waar ze geplaatst worden is een van de belangrijkste aspecten van een adverteren op Facebook. Vaak genoeg kom ik advertenties tegen op Facebook of Instagram die daar niet aan voldoen. Daardoor benut je niet de volledige potentie van...
door Ruud Schoen | nov 24, 2020 | Facebook adverteren
Ken je dat? Wil je een nieuwe advertentiecampagne in Facebook opzetten leggen ze je een enorme menukaart aan campagnedoelstelling voor. Geen idee wat je moet kiezen en dus is de kans groot dat je de verkeerde doelstelling kiest. Dit komt de effectiviteit van jouw...
door Ruud Schoen | nov 18, 2020 | Facebook adverteren
Ben je lekker aan het adverteren op Facebook, dan wil je natuurlijk ook weten of je advertenties goed presteren. Dat merk je misschien wel aan het aantal downloads, websitebezoekers of aankopen. Maar je wilt natuurlijk ook weten of het resultaat dat je behaalt ook...
door Ruud Schoen | nov 18, 2020 | Facebook adverteren
Wanneer je als bedrijf adverteert op Facebook maak je kosten die je natuurlijk bij de boekhouder wilt opgeven als kosten. Maar waar vind je de factureren in Facebook? Ze zitten inderdaad een beetje verstopt en daarom leg ik je in dit blogartikel uit waar je de...
door Ruud Schoen | nov 17, 2020 | Facebook doelgroepen
Om effectief te adverteren op Facebook is het belangrijk om niet alleen maar gebruik te maken van interesses. Al vormen die een goede basis om nieuw verkeer naar je website te trekken de conversie zit vaak in andere doelgroepen. Zoals je websitebezoekers, bezoekers...
door Ruud Schoen | nov 12, 2020 | Facebook doelgroepen
Wanneer je zo effectief mogelijk wilt adverteren in Facebook is het belangrijk om doelgroepen zo gericht mogelijk samen te stellen. Dat kan je heel goed zelf doen op basis van doelgroep interesses, maar de vraag is of je wel echt genoeg weet van je doelgroep of dat je...
door Ruud Schoen | nov 11, 2020 | Facebook doelgroepen
Wanneer je adverteert op Facebook en advertentiesets samenstelt moet je ook de doelgroep definiëren. Er gaat een wereld voor je open aan mogelijkheden om een doelgroep samen te stellen. Een van de belangrijkste onderdelen zijn de doelgroep interesses. Je kunt enorme...
door Ruud Schoen | nov 4, 2020 | Facebook pixel
Ik dit blog leg ik je uit hoe jij jouw Facebook pixel ID achterhaalt. De Facebook pixel ID is een unieke code voor jouw bedrijf. Welke je vaak kunt gebruiken om in software van derden te plaatsen zodat Facebook ook vanaf deze website verkeer en conversies kan meten....
door Ruud Schoen | nov 4, 2020 | Facebook adverteren, Facebook pixel, Webinars
Wanneer je webinars organiseert is de kans groot dat je Facebook en Instagram inzet om je webinar te promoten. Door gericht te adverteren is het mogelijk tientallen of zelfs honderden inschrijvingen te realiseren. Maar daarbij is het wel belangrijk dat Facebook weet...
door Ruud Schoen | nov 3, 2020 | Ecommerce, Facebook catalogus, Facebook pixel
Wanneer je een Woocommerce webshop hebt wil je natuurlijk graag je klantenbestand uitbouwen en een zo hoog mogelijke conversie behalen op je websitebezoekers. Adverteren op Facebook en Instagram kunnen daarbij van grote waarde zijn. Maar om Facebook ads succesvol in...
door Ruud Schoen | okt 30, 2020 | Facebook adverteren
Vol goede moed begon je met adverteren op Facebook en Instagram. Zo moeilijk kon het toch niet zijn? Je zet een campagne op, maakt een advertentie uit, selecteert wat interesses en gooit er wat budget tegenaan en dan… gebeurt er niks. Of in ieder geval te...